dag 1 och 2 - resan ned

Dag 1:
Vilken stress, vi visste inte om vi skulle komma iväg föränns fem minuter innan vi åkte. Paul höll nämligen på och bytte hjullager på billen och allt strulade, jag hade packat alla våra grejer ifall att vi skulle kunna åka. Båten mellan trelleborg och Travemynde gick 22:00 sista incheckning kl 21:00 och om vi skulle hinna med hade vi räknat ut att vi var tvugna att åka senast klockan 14:00.
14:30 kom vi iväg, något stressade...


och puh! vi kom med båten :) med 30 minuters marginal, väl på båten fick vi en sovhytt och kl 07:30 morgonen efter var vi framme i Tyskland.

Dag 2
Väl i Tyskland konstaterade vi att bilen inte alls var lagad och att vi var tvugna att hitta en verkstad som kunde hjälpa oss, annars kunde vi inte köra vidare, lätt en lördagsmorgon... vi letade och letade men hittade ingenting.
Efter några mil råkade vi ta fel väg och kom bort från autobahn till en mindre landsväg, i en liten by med 10 hus hittade vi en verkstad, som dessutom kunde hjälpa oss på bara 2 timmar (det hade tagit Paul 14 timmar)

Medans vi väntade åt vi tysk lunch


Jag väntar på min köttbit..


som sen visade sig vara potatisplättar, grymt besviken, tur att paul är en sån gentleman, så han bytte mat med mig


Den tyska verkstaden


Paul skulle köpa jordgubbar, och kom tillbaka med tomater!? haha grymt besviken igen :)


Tysk väg



Framme! i Kitzbuhel, det låg nära Salzburg som man kör förbi, och vi kom ju ganska sent eftersom allt med bilen, här är vårt mysiga rum.
nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0