ännu ett recept

detta gjorde jag igårkväll, helt egenpåhittat, och det blev supergott, så detta kan jag absolut tipsa om, och enkelt var det också!

Jag håller på och försöker laga slut på all mat vi har hemma i skafferierna och kylen och frysen, så därför kommer det nog bli en del knasiga recept nu framöver där man tager vad man haver, samt att jag måste baka mer då vi har massa mjöl och grejer :)

Kassler i ugn - på Emelievis
Kassler - delade i smala skivor
1 gul lök
1 burk majs
1 matlagningsgrädde
curry
salt och peppar
1 burk krossad ananas
1 burk champinjoner

sätt ugnen på 200 grader
ta fram en ugnsfast form.

Häll ut majsen i botten på formen.
lägg ut kasslerskivorna
lägg ut champinjonerna och ananasen, se till att det hamnar överallt, emellan kasslerskivorna och så.
Salta och peppra lite ovanpå.

skär löken i små skivor, och fräs löken i en kastrull, tillsätt kopiösa mängder curry, och tillsist matlagningsgrädden, häll såsen över kasslern.

in i ugnen i ca 30 min, klart! servera med ris.

Kommentarer
Postat av: jo

hej min fina! Hur mår du och paulie? Lunch next week? pöss

2009-04-24 @ 20:37:22
URL: http://cookiescloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0